تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تغییر، کاری بس دشوار است… تغییرِ باورهای محدود کننده، روش های مرسومِ همیشگی، کارِ آسانی نیست… در زمانی که افکارِ مزمنِ کهنه … نجوای همیشگی که هرگز از سخن گفتن درباره ترس‌ها و نگرانی‌هایت باز نمی‌ایستد، یک لحظه از تکرارِ مشکلات مالی‌ات دم فرو نمی‌بندد و قسم خورده تا نا امیدت کند… در آن لحظه‌ها، به یک راهنمای راستین، یک هدایتگر، یک همسفر..! نیاز داری… یک مأمنِ دنج مثل این سایت و این خانواده … جایی که وقتی اوضاع سخت می‌شود… وقتی به ناامیدی نزدیک می‌شوی… شیوه نوینی از تفکر را به تو بیاموزد ، از نجواهای ناامید کننده ذهن جدایت کند و روزی نو را برایت رقم بزند.


IQ هیچ تاثیری در موفقیت افراد ندارد


IQ هیچ تاثیری در موفقیت افراد ندارد

تا به حال فکر کرده اید : چقدر باید باهوش باشید، تا موفق شوید؟
اگر بخواهید روزی، کشفیاتی انجام دهید که دنیا را شگفت زده کنید (مانند پیکاسو، انیشتین، موتزارت و …) چقدر باید خلاق و باهوش باشید؟ به نظر شما انیشتین و موتزارت و پیکاسو از هوشی فراتر از هوش عموم مردم برخوردار بودند؟

و همچنین…

  • چقدر باهوش و زرنگ باید باشید تا تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید؟
  • برنامه ورزشی شما چقدر هوشمندانه باید باشد تا تبدیل به یک ورزشکار حرفه ای شوید؟
  • برنامه کاهش وزن شما چقدر باید حرفه و هوشمندانه باشد تا به وزن دلخواهتان برسید؟
  • برای موفقیت تحصیلی به چه میزان IQ نیاز دارید؟

اینها سوالاتی هستند که کمتر کسی از خودش می پرسد؛ اما همه مان کم و بیش اهمیت آنها را در زندگی مان حس میکنیم… زیرا بـا آنـهـا بـزرگ شـدیـم.

آیا شما هم؛
زمانی که در کاری که میخواستید، موفق نشدید؛ هوش تان، استعدادهایتان و یا نبود برنامه تان را دلیل عدم موفقیت تان دانستید؟ اگر چنین است، خواندن ادامه این مقاله شدیدا توصیه میشود :

در سال 1921، روانشناس دانشگاه استنفورد، دکتر لویس ترمان (Lewis Terman) عملیاتی تحقیقاتی را پی ریزی کرد. این تحقیق که حدود 65 سال طول کشید بر روی بیش از 1000 دانش آموز انجام شد .هدف این تحقیق؛
کشف رابطه ی بین IQ (میزان هوش) دانش آموزان و میزان موفقیت های آنها در دوره های بعدی زندگی آنها بود. این تحقیقِ 65 ساله، باعث شد یکبار برای همیشه دید دنیا به مقوله ی هوش و تاثیر آن در موفقیت افراد دگرگون شود.

نتیجه تحقیقات تیم دکتر ترمان شگفت انگیز بود… به حدی که نه تنها روانشناسان، بلکه صاحبان سبک های هنر، فیزیکدانان، ریاضیدانان و حتی بازیگران تئاتر و سینما نیز توجه شان به آن جلب شد و هریک درحوزه ای از تحقیقات دکتر ترمان تمجید و تعریف کردند.

خلاصه ی تحقیقات تیم دکتر ترمان به شرح زیر است :

اغلب مردم تصور میکنند رابطه ای برابر بین هوش و نبوغ وجود دارد؛
در صورتی که نه تنها اینطور نیست؛
بلکه برعکس، در تحقیقاتی که بر روی ترمایت ها انجام شد،
مشخص شد
داشتنِ
IQ بالا تضمین کننده ی خلاقیت نیست.
اکثر افراد خلاق تاریخ، باهوش هم بودند
اما برای خلق آثاری خلاقانه نیازِ زیادی به هوش نیست…
هوش بالا لازم است، اما تا حدی اهمیت دارد.

به زبان ساده تر :

شما برای موفق شدن، به هوش و IQ زیادی احتیاج ندارید. باهوش بودن فقط قسمتی خیلی خیلی کوچک موفقیت شما را تضمین میکند.

 

تیم دکتر ترمان، نظریه ای را به نامِ نظریه آستانه حدِ هوش تعریف کرد.
این نظریه به زبان ساده میگوید : برای اینکه در کاری که میخواهید موفق شوید، تنها به مقدار مشخصی هوش (IQ) نیاز دارید، از آن پس برای موفق شدن به تنها چیزی که نیاز دارید، پشتکار، تلاش و پرورش مهارت هایتان است.

یعنی باهوش بودن تضمین کننده موفقیت نیست ! بلکه پشتکار و تلاش پی در پی است که موفقیت را از آنِ شما میکند.

آپلود عکس

  

اما؛
چطور از نظریه آستانه حد هوش در زندگی مان برای بدست آوردن موفقیت استفاده کنیم؟

ورزش (برای مثال رشته بدنسازی یا پرورش اندام) | فرض کنیم شما یک برنامه بدنسازی از مربی بدنسازی تان گرفتید، برنامه ای که در دست دارید، تنها 5% تاثیر را بر روی موفقیت تان در این رشته دارد. 95% تاثیر را پشتکار، تمرین مداوم، حضور منظم در باشگاه، تلاش کردن، خسته شدن و مجددا تلاش کردن ،دارد.

نویسندگی (برای مثال داستان نویسی) | فرض کنیم شما هسته اصلی داستان نویسی و اصول و قواعد دستور زبانی را بلد هستید. تنهای چیزی که از این پس میتواند باعث موفقیت شما شود، زیاد نوشتن است. تنها چیزی که بعد از رسیدن به آستانه حد هوش (درک قواعد و اصول اصلی داستان نویسی) نیاز دارید، بیشتر نوشتن است.

کارآفرینی (برای مثال فروش محصولی که خودتان تولید کردید) | فرض کنیم شما میدانید، به چه مشتری هایی باید محصولتان را بفروشید و چطور آنرا ارائه دهید تا آنها از شما خرید کنند ،به زبان دیگر فاکتورهای موفقیت تان را درک کردید (به آستانه حد هوش تان رسیدید) از این پس، شما فقط باید تلاش کنید، کار کنید، با مشتریان بیشتری هر روز در ارتباط باشید، زحمت بکشید تا موفق شوید.

اکثر افراد فقط برای این عقب نشینی میکنند، زیرا فکر میکنند موفق شدن بستگی به هوش دارد و تلاش کردن بیشتر به معنی عدم باهوش بودن است.

هوش شما 5% موفقیت تان را تضمین میکند،
اما پشتکار و تلاش شما 95% موفقیت تان را تضمین میکند…

 

برگرفته از سایت کارآفرینان جوان

  انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1018

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • باورسازی ثروت
  • "غلبه بر موش درون " (دانلود کامل فایل صوتی)
  • 15 راز افرادی که متقاعد  کردن دیگران رو خوب بلدند
  • حقایقی جذاب از سیستم آموزشی ژاپن
  • 5 نشانه شغل اشتباه !!!  آیا شما در شغل صحیحی مشغول به کار هستید؟
  • نظریه نسبیت انیشتین چطور میتواند شما را ثروتمند میکند؟
  • هفت عادتی که میلیاردها را میلیاردر کرده است !
  • "غلبه بر موش درون " (دانلود رایگان 5دقیقه اول فایل صوتی)

همراه ما شوید تا در کنار هم از گردنه های پرخطر زندگی سربلند بیرون آییم و با سرعت به سوی قله های موفقیت و آرامش رهسپار شویم