تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

تغییر، کاری بس دشوار است… تغییرِ باورهای محدود کننده، روش های مرسومِ همیشگی، کارِ آسانی نیست… در زمانی که افکارِ مزمنِ کهنه … نجوای همیشگی که هرگز از سخن گفتن درباره ترس‌ها و نگرانی‌هایت باز نمی‌ایستد، یک لحظه از تکرارِ مشکلات مالی‌ات دم فرو نمی‌بندد و قسم خورده تا نا امیدت کند… در آن لحظه‌ها، به یک راهنمای راستین، یک هدایتگر، یک همسفر..! نیاز داری… یک مأمنِ دنج مثل این سایت و این خانواده … جایی که وقتی اوضاع سخت می‌شود… وقتی به ناامیدی نزدیک می‌شوی… شیوه نوینی از تفکر را به تو بیاموزد ، از نجواهای ناامید کننده ذهن جدایت کند و روزی نو را برایت رقم بزند.


8 واقعیت مهم اما باورنکردنی درباره مردم


8 واقعیت مهم اما باورنکردنی درباره مردم

شما در زندگیتان، در هر حوزه ای که بخواهید موفق باشید باید “مردم” را بشناسید؛
این یک اصل است : موفقیت شما نسبت مستقیمی با شناخت شما از مردم دارد.

شناخت مردم، خودتان،خانواده تان، دوستانتان، مشتری تان و هرکس که در زندگی شما نقش دارد، هسته اصلی موفقیت در زندگی و کار است.

مارک زاکربرگ، استیو جابز، ریچارد برانسون، هنری فورد و … همه و همه قبل از خلاقیت در کاری که میخواستند انجام بدهند، ابتدا درک و شناخت خوبی از مردم پیدا کرده بودند. برای مثال،

  • مارک زاکربرگ مردم را شناخته بود و میدانست مردم دوست دارند عضوی از یک جامعه باشند (و فیسبوک را راه اندازی کرد)
  • استیو جابز فهمیده بود مردم سادگی را دوست دارند (پس تکنولوژی را برای آنها ساده سازی کرد)
  • ریچارد برانسون درک کرده بود بود مردم شور و شوق را در زندگی یکنواخت دوست دارند (پس در تمام شرکت هایش حس و حال جوانی و سرزندگی را لحاظ کرد)
  • هنری فورد میدانست «مردم اکثر اوقات نمیدانند خودشان چه میخواهند تا وقتی که آنچه را میخواهند به آنها نشان دهید.» و اتومبیل های ارزان قیمت فورد برای مصرف عمومی را تولید کرد.

این افراد قبل از مردم، شناخت خوبی نسبت به خودشان داشتند، ویژگی و قابلیت هایشان را شناخته بودند و بعد… حدس بزنید چی؟ خودشان، همان مردم بودند ! ما خودمان جزئی از مردمی هستیم که هر روز اسمشان را می بریم؛

چطور میتوانیم دیگران را بشناسیم اگر قبلش خودمان را نشناسیم؟

آپلود عکس

 

شاید شما را نشناسیم، اما میدانیم این 8 واقعیت و اصل زندگی را در خود دارید !
اما این تمام ماجرا نیست، فرق و اختلاف آدم ها در ویژگی های بعد از 8 انهاست… اما دانستن این 8 واقعیت و اصل مهم در رابطه با مردم چه کمکی به میکند؟

شما با داستن این 8 واقعیت خواهید توانست تصمیمات بهتری در کسب و کارتان اتخاذ کنید.
شما خواهید فهمید مردمی که در کسب و کارتان به عنوان مشتری ظاهر میشوند از جنس شما هستند و این ویژگی ها را دارند و به این ترتیب دقیقا چیزی را به آنها خواهید داد که میخواهند و بعد :

  • سودآوری کسب و کارتان بیشتر میشود
  • رابطه شما با دیگران بهبود پیدا میکند
  • درک بهتری از رفتار مردم خواهید داشت
  • سو تفاهم ها کاهش پیدا میکنند
  • و …

آماده اید شروع کنیم؟

اصل شماره یک: خیلی از مردم آدم های خوبی هستند :

در این دنیا هنوز آدم های خوب زیادند. افراد بد و شیطان صفت هم در این دنیا زندگی میکنند، اما خوشبختانه افراد خوب تعداد شان بیشتر است ! افرادی که هنوز بوی انسانیت را از یاد نبرده اند. افرادی که با توجه به شرایط و امکاناتشان بهترین عملکرد را دارند.

پس دید مثبتی اتخاذ کنید. مردم را افراد دروغگو و متقلب نبینید چون پس از مدتی خواهید دید مردم خوب، مانند شما، چقدر بیشتر علاقه به همکاری و کار با شما نشان خواهند داد

  

اصل شماره دو: اکثر مردم داستانی فکر میکنند‌ :

از وقتی که اولین جامعه انسانی تشکلیل شده و شب ها، هنگام خواب کنار آتش دور هم جمع شدند، تعریف کردن داستان شروع شده. به ما از کودکی داستان وار مسائل را توضیح داده اند، درس زندگی داده اند، نصیحت کرده اند.

اکثر نصیحت های مهمی که ریشه در اخلاق ما دارند، داستان وار به ما گفته شده… انگار داستان یه حس زنده ای دارد که انسان در همان لحظه در تخیلات خودش تمام تجارب گوینده داستان را تجربه میکند.

پس واقعیات و بیانیات خود را در قالب داستان برای همکاران و مشتریان و سرمایه گذاران خود تعریف کنید.

آپلود عکس

 

 

اصل شماره سه: مردم ابتدا تصمیمی از روی احساس میگیرند و بعد با منطق آنرا توجیه میکنند :

خیلی خیلی خیلی کم هستند افرادی که از ابتدا با استفاده از منطق شان تصمیم بگیرند. اکثر مردم (98%) فقط احساس کرده اند تصمیم درست کدام است سپس با پیدا کردن یک دلیل خوب برای توجیه کردن منطقی، آنرا انتخاب کرده اند.

این واقعیت بسیار زیاد در فروش و تبلیغ های برند های برتر به چشم میخورد.
شما در تبلیغ برند های معروف هیچ دلیل منطقی و شواهد و مدارک نمیبینید، تنها چیزی که آنها میخواهند به شما بدهند یک حس خوب است که از خرید محصول بدست خواهید آورد. اگر در زمینه این حس، که شرکت های بزرگ در هنگام خرید میخواهند منتقل کنند 

پس هر موقع میخواهید در رابطه با تصمیمی که دیگران میگیرند فکر کنید و برایتان مهم شد ابتدا بدانید چطور باید حس خوبی از گرفتن تصمیم در آنها ایجاد کنید و سپس دلیل و مدرک به انها بدهید تا از تصمیم خوبشان راضی باشند.

  

اصل شماره چهار: مردم عاشق این هستند که شنیده شوند :

نداشتن قدرت تکلم یا نداشتن کسی برای تکلم یکی از اصلی ترین و خانمان سوزترین وسایل نابودی یک انسان است. اگر گوش نکنید، رابطه تان از بین خواهند رفت !… و اگر مشتاقانه به صحبت های کسی گوش بسپارید، بدون شک بهترین انسان روی زمین برای او خواهید شد.

پس، اگر کارفرما هستید به کارمندان خود گوش کنید، حتی اگر بدانید قرار است چی بگویند. اگر فروشنده هستید قانون 70/30 فروش را یادتان نرود (70% مشتری صحبت کند و 30% از کل مکالمه شما صحبت کنید)

 آپلود عکس

 

اصل شماره پنج: مردم عاشق روابط بلند مدت هستند :

به غیر از عده قلیلی از مردم که به علت ناهنجاری های که دارند بقیه مردم عاشق روابط بلند مدت هستند. به شدت علاقه دارند تا کسی را پیدا کنند که مورد اطمینان باشد و بتوانند بر رویش حساب کنند تا یک رابطه عمیق و مدت دار با او داشته باشند.

پس باید بدانید، هر محصول موفق و پرفروش، یکی از مهمترین کارهایی که میکند این است که مردم را به همدیگر نزدیک تر میکند و کاری میکند رابطه ای عمیق تر و بلند مدت تر ایجاد شود.

شما اگر به محصولات شرکت اپل و دارندگان تلفن های همراه اپل نگاه کنید؛ اکثر آنها حاضر نیستند تلفن همراه با برند دیگری خرید کنند… این قدرت روابط است که خوبی شرکت اپل آنرا اجرا کرده است.

 

 اصل شماره شش : مردم ابتدا از درد ،دوری میکنند و بعد بدنبال خوشی میگردند :

مغز انسان رفتار عجیب و به شدت غریزی دارد. مغز انسان سعی میکند همیشه انسان را تا جایی که میتواند از درد دور کند، حتی اگر موفقیت انسان به آن وابسته باشد

انسان ابتدا دوست دارد از درد فرار کند، یک موقعیت امن پیدا کند و بعد آن موقع است که دنبال خوشی میگردد.
پس ابتدا مشکل مشتری را حل کنید (درمان درد) و بعد راه حل بهتری با قیمت بیشتر به او بفروشید (لذت از انتخاب) کاری که شرکت های بزرگ در خرید اول تخفیف به مشتری میدهند.

 

 اصل شماره هفت: مردم زیاد تغییر نکرده اند :

جوانان و نوجوان های امروزی یک زندگی کاملا متفاوتی دارند، بله متفاوت اما نه آنچنان زیاد که به ما میگویند!… هر خواسته و هر نیازی که جوانان و نوجوانان امروزی دارند نسل های پیشین هم داشتند !

پس به دو اشتیاق عمیق شور جوانی و تجربه سنی ارزش بدید، چون این دو یکی از قدرتمند تری منابع ثروتمند کردن شما و شرکتتان است.

 

 اصل شماره هشت: مردم دوست دارند افسانه باشند :

هرچی میخواهد باشد؛ یک کسب و کار موفق، یک کتاب خوب یا حتی بچه هایتان، همه به قسمی خواهان جاودانگی هستند که از نیاز به متفاوت بودن نشات میگیرد است.

پس از الان راجع به اینکه چطور زندگیتان را لحظه به لحظه اش را میگذرانید فکر کنید، چون شما در حال خلق افسانه خودتان هستید… درست همین الان و از همین جا !

 

برگرفته از سایت کارآفرینان جوان

  انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 354

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • باورسازی ثروت
  • "غلبه بر موش درون " (دانلود کامل فایل صوتی)
  • 15 راز افرادی که متقاعد  کردن دیگران رو خوب بلدند
  • حقایقی جذاب از سیستم آموزشی ژاپن
  • 5 نشانه شغل اشتباه !!!  آیا شما در شغل صحیحی مشغول به کار هستید؟
  • نظریه نسبیت انیشتین چطور میتواند شما را ثروتمند میکند؟
  • هفت عادتی که میلیاردها را میلیاردر کرده است !
  • "غلبه بر موش درون " (دانلود رایگان 5دقیقه اول فایل صوتی)

همراه ما شوید تا در کنار هم از گردنه های پرخطر زندگی سربلند بیرون آییم و با سرعت به سوی قله های موفقیت و آرامش رهسپار شویم